نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد

16 01 2019
کد خبر : 4073020
تعداد بازدید : 224

نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در 5 دی ماه 97 با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مشاور وزیر در امور زنان و خانواده در جمع مشاوران زنان دانشگاه ها برگزار شد.

دکتر کیاسالاری،مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده، از تلاش این وزارتخانه برای ایجاد بانک اطلاعاتی اساتید زن خبرداد و بر حضور زنان در شوراهای اصلی تصمیم‌گیری و بانک اطلاعاتی تاکید کرد. در این نشست مسائلی از قبیل حل مشکل عدم واگذاری مسئولیت‌های مدیریتی به زنان، شناسایی نیازهای واقعی زنان در جامعه و بکارگیری راهکارهای مناسب برای رفع آنها و موضوع اشتغال بعد از تحصیل عنوان گردید.

هم چنین دکتر فلاحتی، مدیر کل دفتر امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به انجام پژوهش بررسی موانع ارتقای زنان در پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم اشاره کرد که این پژوهش به صورت تخصصی به بررسی چالش‌های موجود زنان در دانشگاه‌ها با هدف ارائه راهکارهایی جهت حل آن‌ها می‌پردازد.

دکتر زهرا پارساپور مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،با تاکید بر سرمایه‌گذاری در خانواده تصریح کرد: بسیاری از اساتید زن، بین تطابق فعالیت‌های علمی با زندگی مشترک دچار مشکل می‌شوند که لازم است به منظور بهبود کیفیت فعالیت‌های آن‌ها در هر دو بخش، وزارت علوم رویکرد سرمایه‌گذاری در خانواده را به کار گیرد زیرا دانشگاه به عنوان یک نهاد شایسته‌سالارانه باید بتواند بین کار و زندگی اساتید زن هماهنگی ایجاد کند.

در ادامه این نشست، اساتید و فعالان علمی آموزش عالی به بیان نظرات، پیشنهادات و انتظارات خود پرداختند.

دسته بندی :
خبرها